Türk Havalimanları, Dünya Çapında Ödül Kazandı!
1468 okunma

Türk Havalimanları, Dünya Çapında Ödül Kazandı!

Eylül 13, 2025 19:12
Türk Havalimanları, Dünya Çapında Ödül Kazandı!
0

BEĞENDİM

Türkiye’nin önemli havalimanları olan Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes, Milas-Bodrum ve Üsküp havalimanları, Havalimanı Hizmet Kalitesi (Airport Service Quality – ASQ) ödüllerinde kendi kategorilerinde en iyi havalimanları arasında yer alarak önemli bir başarıya imza attı. Bu ödül töreni, Çin’in Guangzhou kentinde düzenlenen ACI Customer Experience Global Summit sırasında gerçekleştirildi. TAV Havalimanları Ticari İşler Grup Başkanı (CCO) ve TAV İşletme Hizmetleri İcra Kurulu Başkanı (CEO) Aude Ferrand, etkinlikte konuşmacı olarak yer almakla birlikte ödülleri de TAV Havalimanları adına teslim aldı.

TAV Havalimanları’nın işlettiği havalimanları, “Havalimanı Hizmet Kalitesi” (ASQ) programı kapsamında farklı ödüller kazandı. Özellikle Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes ve Milas-Bodrum havalimanları, yolcu kapasitelerine göre kendi kategorilerinde “Avrupa’nın En İyi Havalimanı” ve “Avrupa’nın En Keyifli Havalimanı” ödüllerine layık görüldü. Ayrıca, İzmir Adnan Menderes, Milas-Bodrum ve Üsküp havalimanları da yolcu geçiş süreçlerindeki başarıları sayesinde “Avrupa’nın En Kolay Havalimanı Yolculuğu” kategorisinde ödül aldılar.

İzmir Adnan Menderes ve Milas-Bodrum havalimanları, “Avrupa’nın En Temiz Havalimanı” ödülüne de sahip olurken, Milas-Bodrum Havalimanı “Avrupa’nın En Adanmış Personele Sahip Havalimanı” kategorisinde de öne çıktı. TAV Havalimanları Havalimanı İşletmelerinden Sorumlu Grup Başkanı Kürşad Koçak, bu başarılar ile ilgili olarak yaptığı açıklamada, “TAV Havalimanları olarak çeyrek asırdır yolcularımıza en iyi seyahat deneyimini sunmak için çalışıyoruz. Ödüller, yolcuların görüşleriyle belirleniyor ve bizim için çok değerli. Emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum” dedi.

Ödüller, ACI World tarafından düzenlenen Airport Experience Summit 2025’te sahiplerini buldu. Bu etkinlik, dünya genelinden 800’ün üzerinde üst düzey havalimanı yöneticisi, müşteri deneyimi uzmanı ve sektör profesyonelini bir araya getirdi. Zirvede, TAV Havalimanları CCO’su ve TAV İşletme Hizmetleri CEO’su Aude Ferrand da bir konuşma gerçekleştirdi. Ferrand, çoklu havalimanı işletmecilerinin portföylerinde hem tutarlı hem de farklılaştırılmış yolcu deneyimleri yaratmaya yönelik stratejilerini paylaştı.

ASQ programı, 2006 yılında yolcu memnuniyetini, iş performansını ve havalimanı hizmet kalitesini ölçmek ve bu alanlarda geliştirmeler yapmak amacıyla hayata geçirildi. Günümüzde 110 ülkede 400’den fazla havalimanı bu programa dahil olmuş durumda ve program, dünyanın önde gelen yolcu memnuniyeti ölçüm sistemi olarak kabul ediliyor. Her yıl ASQ ödüllerinin kazananları, dünya genelinde 700 bin yolcunun bireysel değerlendirmeleri ile belirleniyor. Bu bağlamda, Türkiye’nin havalimanlarının uluslararası arenada kazandıkları bu ödüller, sektördeki önemli başarılardan biri olarak öne çıkmaktadır.

En az 10 karakter gerekli