Pegasus Hava Yolları, filosunu yeni nesil uçaklarla büyütme hedefine yönelik önemli bir adım atarak, Boeing ile 200 adet Boeing 737-10 model uçağı kapsayan bir sipariş anlaşması imzaladı. Bu anlaşma, 2028 yılı ve sonrasındaki 10 yıllık uçak ihtiyacını karşılama amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar sonucunda ortaya çıktı. Anlaşma çerçevesinde, 2028’den itibaren teslim edilecek ilk 100 uçak için kesin sipariş verildi. Ayrıca, ilerleyen yıllarda kesin siparişe dönüştürülebilecek ek 100 uçak için satın alma opsiyonu da bulunuyor.
Sözleşmenin toplam değeri, 200 adet Boeing 737-10 uçağı için güncel liste satış fiyatları üzerinden 36 milyar ABD doları seviyesinde belirlenmiştir. Şirketin bu büyük siparişi, geçmişteki en büyük sipariş olduğu gibi, Pegasus’un büyüme hedeflerini de desteklemekte. Aynı zamanda, 2050 yılına kadar belirlenen sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşma stratejisiyle uyumlu kazanımlar sunacağı belirtiliyor. Bu anlaşmanın, ulusal ve uluslararası düzeyde güçlü ortaklıkların kurulması ve mevcut ilişkilerin geliştirilmesi adına önemli bir aşama olduğu da vurgulanmıştır.
Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, imzalanan anlaşmayla ilgili yaptığı basın açıklamasında, “Ülkemize net nakit ve en büyük katma değer oluşturan, pandemi sonrası rekorlar kırarak büyüyen turizm sektörümüzün önde gelen bir paydaşı olarak kendimizi sürekli olarak geliştirmek ve yeni rekorlar kırmak için elimizden geleni yapıyoruz. Turizmde 100 milyon misafir ve 100 milyar dolar gelir hedefine ulaşmak için çabalarımıza devam ediyoruz. Türkiye ve yurtdışında büyüme amaçlarımız doğrultusunda uçuş ağımızı genişletmek için filomuza sürekli yatırım yapıyoruz” şeklinde ifade etmiştir.
Ayrıca CEO, Pegasus’un şu anda 4,5 yaş ortalamasıyla Türkiye’nin en genç hava filosuna sahip olduğunu, dünya çapında da en genç filolara sahip hava yolları arasında yer aldıklarını belirtti. Boeing ile imzaladıkları anlaşma ile toplam 200 adet Boeing 737-10 model uçağın siparişi verildiğine dikkat çekerek, “İlk etapta kesin siparişini verdiğimiz 100 adet uçak, 2028 yılından itibaren filomuza katılacak. Kalan 100 uçak için opsiyonumuzu kesin siparişe dönüştürmeyi ise, piyasa koşulları ve filomuzun ihtiyaçları doğrultusunda değerlendireceğiz” dedi.
Boeing’in, 737 MAX ailesinin en büyük tek koridorlu uçağı olan 737-10, kısa ve orta mesafeli uçuşlar için yüksek verimlilik sağlamakta. Uçak, CFM International LEAP-1B motorları sayesinde önceki nesil uçaklara göre yüzde 20 daha düşük yakıt tüketimi sunuyor ve 230 güne kadar yolcu taşıma kapasitesine sahip. Geniş kabin yapısı ve büyük bagaj bölmeleri ile dikkat çekiyor.
Öztürk ayrıca, Boeing uçaklarının Pegasus’un 1990 yılında havacılık sektörüne giriş yaptığı günden bu yana operasyonlarının ayrılmaz bir parçası olduğunu ve bu anlaşmanın yerel üretim, teknoloji transferi, AR-GE, eğitim ve istihdam alanında yeni fırsatlar yaratacağına inandıklarını belirtti. Söz konusu sipariş, Boeing’in 2017 yılında Türkiye Cumhuriyeti ile başlattığı Milli Havacılık İnisiyatifi (MHİ) kapsamındaki projelerle değerlendirildiğinde, Türk üreticilerine ve havacılık endüstrisine yeni kapılar açma potansiyeli taşıdığını da söyledi.
İzmir Körfezi’nin Temizliği: Eylem Planı Yetersiz!
3663 kez okundu