Bakanlıktan yapılan açıklamada, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü’nün amacı çocuğun bütüncül gelişimine katkı sağlamak için müziğin hem doğrudan estetik bir dal hem de diğer disiplinlerin öğrenilmesinde etkili bir araç olarak kullanılması üzerinedir. Bu hedef doğrultusunda, çocukların yaşına, ilgi alanlarına ve gelişim özelliklerine uygun şarkılar ile müzik etkinlikleri tasarlanmıştır. Böylece, ‘sesleri ve müziği ayırt etme’, ‘ritim tutma’, ‘şarkı söyleme’, ‘müzik eşliğinde hareket ve dans etme’, ‘müzikli öykü oluşturma’ gibi birçok becerinin kazanılması amaçlanmıştır.
Özellikle okul öncesi çocuk şarkılarına odaklanılırken, çocukların erken dönem müzik eğitimi ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi, genel müzik kültürünün oluşturulması ve Türkçe dil becerileri ile kelime dağarcıklarının genişletilmesi hedeflenmiştir. Bu bağlamda, çocuk şarkılarında milli, manevi ve kültürel değerlere, sosyal duygusal öğrenme becerilerine, çevre bilinci ve sürdürülebilirlik konularına, ayrıca belirli gün ve haftalara, bilimsel ve teknolojik içeriklere de yer verilmiştir.
Yanı sıra, çocukların ilgi duyduğu uzay, bitkiler ve hayvanlar gibi çeşitli temalar da şarkılarda işlenmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı, ayrıca her okul öncesi eğitim sınıfına ücretsiz olarak dağıttığı öykü kitapları ile ilişkili özel şarkılar da hazırlamıştır. Bu kapsamda ‘Atatürk’, ’23 Nisan’, ‘Benim Güzel Vatanım’, ‘Öğretmenim’, ‘Annem’, ‘Canım Babam’, ‘Ninem Dedem’, ‘Temiz Deniz’, ‘Sıfır Atık’, ‘Dünya ve Su’ ile ‘İklim’ gibi temaları işleyen toplam 79 farklı çocuk şarkısı, EBA Platformu’nda erişime açılmıştır.
Ayrıca, ‘Okul Öncesi Çocuk Şarkıları-1’ ve ‘Okul Öncesi Çocuk Şarkıları-2’ isimli iki yeni eğitim materyali de hazırlanmıştır. Bu materyallerde şarkı sözlerine, notalara ve şarkılarla çocuğa öğretilmesi gereken kelime gruplarına yer verilmiştir. Bazı şarkılara yönelik etkinlik önerileri de tasarlanarak, bu süreçte çocukların öğrenimlerine daha fazla katkı sağlamak hedeflenmiştir.
Sonuç olarak, Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu çalışmaları, çocukların yaşamlarının erken dönemlerinden itibaren müzikle etkileşimde bulunmalarını ve genel kültürel farkındalık geliştirmelerini sağlamak amacı taşımaktadır. Bu programlar, okullarda zengin bir müzik ortamı oluşturarak, çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerine de katkıda bulunacaktır.