İzmir’in Tire ilçesindeki Organize Sanayi Bölgesi girişinde 20 Ekim 2023 tarihinde meydana gelen trafik kazasında bir kişinin yaşamını yitirmesi ve bir kişinin yaralanmasının ardından işçiler ve yöneticiler, kazanın olduğu alanda eylem gerçekleştirdi. İşçiler, kazanın ardından Tire-Torbalı Karayolu’nu trafiğe kapatarak dikkat çekmek istediler.
Kaza, Tire Organize Sanayi Bölgesi (TOSBİ) 2 No’lu giriş kapısı yakınında sabah saatlerinde gerçekleşti. Kaza sırasında sanayi bölgesindeki işine gitmekte olan 42 yaşındaki Mustafa Hüseyin Barış hayatını kaybederken, aynı motosiklette yolculuk eden Turgay Evcimik ise yaralanarak hastaneye kaldırıldı.
Yılardır çözüm bekleyen yol sorunu, kazanın ardından tekrar gündeme geldi. 20 yıl önce yapılan başvurulara rağmen bölünmüş yol yapılmadığı öğrenildi. TOSBİ çalışanları, aynı güzergahta akşam saatlerinde düzenledikleri eylemle duruma dikkat çekerek, “Biz ölüme değil işimize gitmek istiyoruz” ifadeleriyle bölünmüş yol talep ettiler. Sanayi bölgesindeki 105 fabrikada çalışan binlerce işçi, bu talepleri dillendirmek için bir araya geldi.
Eylemde işçiler adına konuşan Bekir Karıncalı, mesai arkadaşını kaybetmenin acısını yaşadıklarını belirterek, “Her sabah, ailemizle vedalaşarak işe çıkıyoruz. Ancak bu yol artık bizim için ölüm yolu haline geldi,” dedi. Karıncalı, yıllardır dile getirdikleri taleplerinin karşılık bulmaması konusunda duydukları rahatsızlığı aktardı. “Bugün Mustafa Hüseyin Barış’ı anıyoruz ama eğer bu yol yapılmazsa yarın bir başkasının adı anılacak. Buna razı değiliz” şeklinde konuştu.
Tire Organize Sanayi Bölgesi güzergahında her yıl ortalama 24 yaralanmalı ya da maddi hasarlı kaza yaşandığını vurgulayan Karıncalı, günde yaklaşık 2 bin 500 aracın geçtiği yolun hala çağdaş bir altyapıya sahip olmamasının kabul edilemeyeceğini açıkladı. Yolda herhangi bir sinyalizasyon ve denetim olmaması nedeniyle üretim yapmanın, büyümeyi sağlamanın ve insan güvenliğini korumanın mümkün olmadığını belirtti. Karıncalı, “Bu yol öncelikle bölünmeli ardından sürekli denetlenmeli. Bir 20 yıl daha beklemeye tahammülümüz yok” diye ekledi.
Sanayiciler adına konuşan Metin Akdaş ise yaşanan kazaların yıllardır süren ihmal ve eksikliklerin sonucu olduğunu ifade etti. Akdaş, “Bu yol günden güne daha riskli hale geliyor. Çalışanlarımız işe giderken geri dönebilirler mi bilmiyorlar” dedi. 2004 yılından bu yana Karayolları’na onaylı projeye dayalı birçok başvuru yaptıklarını belirten Akdaş, “Ancak 20 yıldır bir metre bile bölünmüş yol yapılmadı. 7 bin 500 çalışan ve 105 tesise güvenli ulaşım sağlayabilmek için hala dar ve kontrolsüz bir yoldan geçiyoruz” şeklinde konuştu.
Eylemin sonunda katılımcılar, kazanın olduğu yere Mustafa Hüseyin Barış anısına karanfiller bıraktılar. Bu olay, bölgedeki iş güvenliği konusunu bir kez daha gündeme getirirken, işçilerin taleplerinin dikkate alınması gerektiği vurgulandı.