İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından inşa edilen Eyüpsultan – Bayrampaşa Tramvay Hattı, Atatürk Havalimanı Metro Hattı, Yenikapı – Kirazlı Metro Hattı ve Haliç Tramvay Hattı ile entegre bir şekilde çalışacak. Toplam uzunluğu 3,2 kilometre olan bu hat, toplamda 5 istasyon ile İstanbullulara 7,45 dakikalık bir yolculuk süresi sunmayı hedefliyor. Bu projeyle İBB, şehir sakinlerine daha konforlu ve hızlı bir ulaşım deneyimi sağlama amacındadır.
Eyüpsultan – Bayrampaşa Tramvay Hattı, T5 Eminönü – Alibeyköy Tramvay Hattı ile uyumlu çalışacak bir yapıdadır. Ortak bir işletme modeli benimseyerek, Eminönü – Alibeyköy ve Eyüpsultan – Bayrampaşa hatları, Feshane istasyonundan sonra iki ayrı güzergah olarak ayrılacaktır. Bu düzenleme ile birlikte, hat tamamlandığında İstanbullulara aktarmasız bir ulaşım hizmeti sunulması sağlanacaktır.
Proje, 2027 yılında hizmete girmesi planlanıyor ve şu anda çalışmaların yüzde 6’sı tamamlanmış durumda. Bayrampaşa Meydan İstasyonu bölgesinde, kazı destek sistemlerinin yapımı devam etmektedir. Şaftlarda kazık imalatı tamamlanmışken, kazı çalışmalarına da hızla devam edilmektedir. Bayrampaşa İstasyonu bölgesinde ise mobilizasyon işleri tamamlanmak üzeredir ve kazı destek imalatlarına bu ay başlanacaktır.
Ayrıca, projede yer alan hemzemin bölgedeki yol ve altyapı deplase işleri ile şantiye mobilizasyonlarının tamamlanmasının ardından, Demirkapı ve Feshane İstasyonları arasındaki kısımların inşaatına 2025 yılının sonuna kadar başlanması öngörülmektedir.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2022 yılında projelerinde yapılan revizyonlarla birlikte 25 milyon Euro tasarruf sağlamayı başardı. 2023 yılı Şubat ayında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, hattın fizibilite ve projelerini onaylarken, 2024 Ocak ayında Cumhurbaşkanlığı Strateji Bütçe Başkanlığı hattı Kamu Yatırım Programı’na almadı. Bunun üzerine İBB, 3 metro hattına entegrasyon sağlayan oldukça önemli bir raylı sistem hattı olduğu için, vakit kaybetmeden kendi öz kaynaklarıyla hattın inşaat ihale sürecini başlattı.
Hattın ihalesi 9 Şubat 2024 tarihinde gerçekleştirildi. Bu ihaleye Antaş Yapı A.Ş. ve Gelişim Altyapı San. ve Tic. A.Ş. iş ortaklığı katılarak, 11 Şubat 2024’te sözleşme imzalandı. Yer teslimi ise 25 Mart 2024 tarihinde yapılarak çalışmalara başlanıldı. Hattın Haziran 2024’te Kamu Yatırım Programı (Ka-Ya) Bilgi Sistemi’ne ara dönem girişleri yapılırken, Cumhurbaşkanlığı Strateji Bütçe Başkanlığı’na da yeniden başvuruldu.
Bayrampaşa İstasyonu, M1-A Yenikapı – Atatürk Havalimanı Metro Hattı, M1-B Yenikapı – Kirazlı Metro Hattı ve T4 Topkapı – Mescid-i Selam Tramvay Hattı ile entegre olacakken, Eyüpsultan İstasyonu Vezneciler – Sultangazi Metro Hattı ile bağlantı kuracak. Feshane İstasyonu ise T5 Eminönü – Alibeyköy Tramvay Hattı ile entegre bir şekilde hizmet verecektir.
İzmir Körfezi’nin Temizliği: Eylem Planı Yetersiz!
3695 kez okundu