Sadullah Atlı, İzmir Eczane Teknisyenleri Derneği’nin başkanlığı süresince önemli projelere imza attıklarını vurguladı. Atlı, derneğin başkanlığını devraldığında 2000’e yakın üyenin aidat borcu bulunduğunu belirtti. Bu sorunu çözmek için dernekler masasıyla görüştüklerini söyleyen Atlı, “Bu borçların tamamını sildik” dedi.
Dernek olarak konfederasyon ile sıkı bir işbirliği içerisinde bulunduklarını ifade eden Atlı, “Mecliste haklarımızı ararken konfederasyonla birlikte hareket ettik. Eğitimlere ve toplantılara katılarak mesleki dayanışmayı arttırdık” şeklinde konuştu.
Atlı, eczane teknisyenlerinin en büyük sorunlarından birinin cumartesi günleri çalışmak olduğunu belirtti. Cumartesi günleri pek çok eczacının tatil yaparken, teknisyenlerin tam gün çalışmak zorunda kaldığını ifade eden Atlı, “İzmir’de bazı bölgelerde iki nöbetçi eczane yeterli. Cumartesi günü aileleriyle vakit geçirmek, teknisyenlerin de hakkıdır” dedi.
Ayrıca, eczane teknisyenlerinin cumartesi günleri ek mesai ücreti almadığını aktaran Atlı, “Çoğu meslektaşım 19:00’da kapanan eczanelerden 21:00’e kadar çıkamıyor. Yasada çalışma saati 17:00 olarak belirtilmiş ama biz hâlâ 19:00’a kadar çalışıyoruz” şeklinde uygulamadaki adaletsizliğe dikkat çekti.
Eczane teknisyenlerinin büyük bir kısmının hâlâ asgari üzcretle çalıştığını belirten Atlı, 10 yıl ve üzeri tecrübeye sahip bir teknisyenin asgari 40 bin TL maaş alması gerektiğini ifade etti. “SUT kurallarını bilen ve reçeteleri işleyebilen teknisyenler, bu ücretleri hak ediyor” diyen Atlı, nöbet ve mesai ücretlerinin de Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ve Çalışma Bakanlığı tarafından belirlenen oranlarda (1,5 kat) ödenmesi gerektiğini vurguladı.
Başkanlık süresince elden ödeme gibi kayıt dışı uygulamaların büyük ölçüde azaltıldığını söyleyen Atlı, “4 yıl içinde birçok bölgede maaşların tamamı artık banka hesabına yatırılıyor. Yine de fazla mesai ödemeleri yapılmıyor” ifadelerini kullandı. Atlı, yaptıkları tüm çalışmalara rağmen hâlâ eksiklerin bulunduğunu kabul ederek, “Bazen ‘boşuna mı uğraştık’ diye düşündüğüm oluyor ama bir kişi bile faydalansa yeter” şeklinde düşündüğünü paylaştı.
Sadullah Atlı, programın sonunda teknisyenlerin en temel taleplerini sıraladı:
Program boyunca eczane teknisyenlerinin sesi olmayı amaçlayan Atlı, sektördeki yapısal sorunlara çözüm bulunması için hem kamu otoritelerine hem de meslek örgütlerine çağrıda bulundu.
İzmir Körfezi’nin Temizliği: Eylem Planı Yetersiz!
3503 kez okundu