Bostancı, yerel esnafın yoğun talepleri ve sektörün mevcut durumunu göz önünde bulundurarak yeniden başkan adayı olma kararını aldığını belirtti. “S plaka benim çocuğum; bu kutsal mirasa sahip çıkmak zorundayım” diyerek önceki dönemlerdeki hizmetlerini ve 28 yıllık başkanlık deneyimini hatırlattı. Ayrıca, İzmir’deki servis taşımacılığında uygulanan tahdit sisteminin hayata geçirilmesinde öncü olmanın önemine vurgu yaptı.
Bostancı, sektördeki en büyük sorunları korsan taşımacılık, “kırmızı kuşak” özmal araç sıkıntısı ve mevzuattaki tutarsız uygulamalar olarak sıraladı. Bu sorunların özellikle esnafı nasıl mağdur ettiğini anlatırken, korsan taşımacılığın güvenliği de tehdit ettiğini ifade etti. Bostancı, bu problemlerin acilen çözülmesi gerektiğini belirtti.
Bostancı, eğer seçilirse, korsan ve kırmızı kuşak sorunlarını üç ay içerisinde ortadan kaldırabileceklerini, mobil denetim ekiplerinin kurulmasına yönelik projelerinin hazır olduğunu söyledi. “Biz bu işin kitabını yazdık” ifadesiyle, sektör sorunlarına getirmiş olduğu çözüm önerilerinin arkasında durdu.
Yeni eğitim yılı ile beraber velilere seslenen Bostancı, “Servis beklenir, servis bekletilmez” diyerek dikkat edilmesi gereken noktaları şöyle sıraladı: Servis araçlarının üzerinde S plaka ve “Okul Taşıtı” ibaresinin olması, şoför ve rehber personelin bilgileri, rehber personelin ilköğretimde zorunlu olması ve ödemelerin hizmet sunan kişi veya kuruma yapılması gerekiyordu.
Bostancı, servis şoförlerinin çeşitli belgelerle donatıldığını, bu belgeler arasında ehliyet, şoför tanıtım kartı, psikoteknik rapor, SRC belgesi, mesleki yeterlilik ve Milli Eğitim belgelerinin bulunduğunu ifade etti. Belge işlemlerini tek çatı altında toplayarak bürokrasi ile mücadele etmeyi hedeflediklerini açıkladı.
Servis ücretleri konusunda İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin belirlediği mesafe dilimli tarifelerin gerçek tavan olduğunu belirten Bostancı, fahiş fiyat uygulamalarına karşı hakem heyetlerine başvurmanın önemli olduğunu vurguladı. Böylelikle esnafın haklarını koruma görevini üstlendiğini ifade etti.
Aidat gelirlerini esnafın hizmetine sunan Bostancı, geçmişte ruhsat dosyalarını ücretsiz olarak hazırladığını belirtirken, şeffaf bir yönetim vaat etti. Aidat affı ve yapılandırmalar konusunda yetkilerin üst kurumlarda olduğunu, ancak bu yönde alınacak adımların ekonomik kriz karşısında faydalı olabileceğini söyledi.
İzmir’de bu süreçte yüzlerce aracın iş beklediğini ifade eden Bostancı, mevcut S plaka sayısının fazla olduğunu belirtti. Gereksinim halinde nüfus ve taleplerin artışıyla birlikte planlı bir artışın gündeme gelebileceğini vurguladı.
Mevcut yönetimin eleştiriye kapalı olduğu yönündeki iddiasını dile getiren Bostancı, kendisinin her soruya açık ve şeffaf olduğunu belirtti. Eğitim toplantılarına düşük katılımı “koltuk zehirlenmesi” olarak nitelendirerek, bu konuda daha etkin bir katılımcılık sağlamanın önemli olduğuna dikkat çekti.
Toplantıda, Suluçam Köyü Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği
İzmir Körfezi’nin Temizliği: Eylem Planı Yetersiz!
4687 kez okundu