İzmir Valiliği’nin koordinasyonunda düzenlenen ‘2. Robokod İzmir Bilişim ve Kodlama Projesi Şenliği’, İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yönetilmektedir. Bu etkinlik kapsamında 60 binin üzerinde öğretmene dijital okuryazarlık eğitimi verilmiştir. Etkinliğin gerçekleştirildiği Halkapınar Kapalı Spor Salonu’nda, 600 öğrenci farklı teknolojik konularda tasarladıkları projeleri sergilemiştir. Öğrenciler tarafından hazırlanan projeler, otonom araçlardan dron teknolojilerine, akıllı ev sistemlerinden nesnelerin internetine, tarım robotlarından eğitim robotlarına kadar geniş bir yelpazeyi kapsamaktadır. Öne çıkan projeler arasında, endüstriyel robotik, otomasyon, yapay zeka ve makine öğrenmesi gibi konular da bulunmaktadir.
İzmir Valisi Süleyman Elban, proje ile ilgili yaptığı açıklamada, “Bu kapsamda 60 binin üzerindeki öğretmenimizin tamamı dijital okuryazar oldu. Hepsi dijital okuryazar oldular. Kodlama eğitimi, medya okuryazarlığı eğitimi aldılar. Ardından öğretmenlerimizin bir kısmı eğitici oldu. Dolayısıyla artık çocuklarımızın da kod okuryazar olması yolunda bir seferberliğe başladık” ifadelerini kullandı. Vali Elban, ayrıca eğitime katılan okullara 9 bine yakın bilgisayar alındığını ve teknoloji sınıfları oluşturulduğunu belirtti. Öğrencilerin dijital okuryazar olma hedefinin yanı sıra, İzmir’i bir teknoloji merkezi haline getirme çabalarının da sürdüğünü vurguladı.
Eğitimle ilgili hedeflerini paylaşan Vali Elban, “Haziran ayında okullarımız kapandığında tüm okullarımızda eğitim gören 850 bin öğrencimizin tamamı dijital okuryazar olmuş olacak. Hedefimiz, çocuklarımızı geleceğe her anlamda donanımlı olarak hazırlamak. Diğer bir hedefimiz de İzmir’i ülkemizde ve dünyada bir teknoloji şehri yapmaktır. Bu eğitimin yanı sıra halk eğitimleri ve diğer alanlarla dijitalleşmesi ve dönüşümü destekleyen çalışmalar sürdürülmektedir” dedi.
Etkinlikteki projelerden bazıları dikkat çekici yenilikler içeriyor. Seferihisar Semiha İrfan Çalı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden 11. sınıf öğrencisi Eymen Yağız Çayan, futbol oynayan robotlar geliştirildiğini ifade ederek, “Robotlarımızı yaklaşık bir ay içinde hazırladık. Tasarım sürecinde hocalarımızla ve arkadaşlarımızla birlikte çalıştık. Robotlarımızın her parçasını kendimiz yaptık. Bu, ilk yarışmamız değil; daha önce 2-3 tane daha yarışmaya katıldık. Bu seferki yarışmada ise birinci olduk” şeklinde konuştu. Futbol oynayan robotlar, “Futro” veya “Robotop” ismiyle anılabiliyor ve futbol sahası şeklinde düzenlenen bir alanda görevlerini yerine getiriyorlar.
İzmir Özel Türk Koleji’nde 6. sınıf öğrencileri olan Akın Arslan Çalışkan, Orhan Gök ve Demir Kurudere ise ‘Linespond’ isimli bir robot tasarladıklarını belirterek, “Projemizde QT-L8 adlı sekizli bir sensör bulunuyor. Bu sensörden aldığımız verilerle motorları yönlendiriyoruz. Robotumuz, çizgiyi takip ederek sürüş yapıyor. Gelecekte şerit takip sistemleri gibi teknolojilere temel oluşturacaktır. Bizler projeyi gönülden destekleyen arkadaşlarla birlikte en iyi şekilde geliştirmeye devam edeceğiz” dediler.
Bu etkinlik, gençlerin teknolojiyle iç içe bir eğitim alarak, gelecek için gerekli becerileri kazanmasını sağlamak amacıyla önemli bir adım oluşturuyor. İzmir’in teknoloji merkezine dönüşme hedefi doğrultusunda yapılan bu çalışmalar, eğitim alanında büyük bir fırsat sunmakta ve öğrencileri çağın gereklerine uygun olarak hazırlamayı hedeflemektedir.
İzmir Körfezi’nin Temizliği: Eylem Planı Yetersiz!
3160 kez okundu